vrijdag 14 december 2012

pitjes & lichtjes



Kerstboom versierd, ettelijke kookworkshops Feestelijk Koken achter de rug, inspiratie gegeven voor de kerstmenu's, ik ben er klaar voor.  Nu voor jullie nog een feestelijk hapje: bloemkoolcrème met peterselie-olie en granaatappelpitjes.  Altijd mooi en zo fris, die pitjes.


En hoe gaat dat er aan toe ten huize van een drukke kokkin?  Als kerstmis nadert ben ik zelf zowat 'uitgekookt'... Dan ben ik blij om eens van andermans kookkunsten te genieten.  Alles maakt me blij, als ik het maar niet zelf hoef te maken. Bijvoorbeeld net ontdekte burgers uit de vers geopende Bioplanet.  Uitgetest en lekker bevonden!  Koken hoeft niet altijd omslachtig te zijn.



Bloemkoolcrème met peterselie-olie en granaatappelpitjes
voor ongeveer 20 glaasjes

1 bloemkool
goede olijfolie
witte balsamico-azijn
zout & peper

Kook de bloemkool net gaar in gezouten water.  Giet ze af en pureer ze met goede olijfolie, witte balsamico-aijn en kruid met zout & peper.  Doe het mengsel in een spuitzakje en vul de glaasjes halfvol.

1 bosje peterselie
beetje water
1 eetlepel lichte miso
2 eetlepels zonnebloempitolie
1 kleine granaatappel

Mix de peterselie, de miso, de olie en een klein tikje water glad; proef.  
Lepel een laagje van de olie over de bloemkoolcrème. 
Haal de zaadjes uit de granaatappel en verdeel ze over de olie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten